Heey powervrouw!

Hartelijk welkom bij deze challenge die ik speciaal in het leven heb geroepen na de strengere lockdown ivm het corona virus. Super gaaf dat jij er ook bij bent!

Het coronavirus legde niet alleen de hele wereld plat, maar leidde ook naar meer stress en een ongezondere levensstijl. De meeste vrouwen in mijn omgeving, maar ook online, zag ik aangeven dat zij die 8 weken van intelligente lockdown toch iets de touwtjes hebben laten vieren wat gezondheid betreft. Ze aten meer, ongezonder en bewogen toch ook minder. Nu staat de zomer toch al best dicht voor de deur en hebben ze er allemaal de balen van, want shit wat hebben zij zichzelf hier mee aangedaan. Ze merken op dat ze minder fit zijn en ook in gewicht zijn toegekomen. Maar ook zijn klachten terug gekomen of verergerd zoals de opgeblazen buik, buikpijn, hoofdpijn, slecht slapen en ga zo maar door. Dus hoog tijd dat we hier even op tijd een halt gaan toeroepen, want ik wil dat jij een fitte vrouw wordt

Dus beste powervrouw we gaan starten. Jij hebt de eerste stap al gezet en dat is jezelf hier voor aanmelden. Nu gaan we stap 2 zetten en dat is alles goed doornemen. Stap 3 is dat we daadwerkelijk gaan starten met deze challenge.

Schud die voorgaande weken van je lijf af. Dit gaan we letterlijk doen. Ga rechtop staan, doe je schouders naar achteren, knieën niet op slot, haal diep adem vanuit de buik en blaas krachtig uit. Daarbij mag je lekker je lijf los schudden. We gaan los!!! Yes!

Voordat je start met deze challenge om weer een beetje jezelf te resetten om fitter te worden wil ik jou vragen om eerst deze korte video te bekijken

Even de challenges rules op een rijtje

De komende 4 dagen is dit de challenge

  • Start de dag met een lach, rek jezelf goed uit, en neem een groot glas lauw water
  • Kies een lekker recept uit de recepten pagina om mee te ontbijten en zorg dat je er een stuk rauwkost bij eet
  • Eet in de morgen als tussendoortje fruit met een stuk groente
  • Geniet weer van een heerlijke lunch uit de recepten pagina
  • Neem in de middag als tussendoortje een handje noten en rozijntjes. Zorg dat deze ongebrand en ongezouten zijn
    Je mag er ook een stuk fruit bij eten
  • Klaar voor het diner? Eet smakelijk van een van de gerechten uit de diner  recepten pagina
  • Eet ‘s avonds na het diner niets meer, drinken mag wel
  • Drink voldoende
  • Drink deze 4 dagen enkel water, biologische (kruiden)thee, waterkefir, of gekookt water (naakte thee)
  • Uitzondering qua drinken: Op dag 1 en 3 mag je ‘s avonds een glas cool bear limonade
  • Maak op dag 1 het heerlijke zoete recept en geniet daar van op dag 2 en dag 4 in de middag als tussendoortje
  • Leg de telefoon weg minimaal 45 minuten voor je gaat slapen
  • Ga op tijd naar bed en zorg voor 8 uur slaap
  • Geef jezelf elke dag een compliment
  • Zeg elke ochtend en avond tegen jezelf in de spiegel dat jij het waard bent om aan jezelf te werken

Heb je alles goed door gelezen?

Maak een boodschappenlijstje en plan op welke dag je welke recepten wilt gaan eten

Kijk jezelf in de spiegel aan en zeg tegen jezelf dat jij er klaar voor bent!

Maak een leuke post voor op Facebook en/of Instagram en tag @bewustbeter. Maak ook de #bewustbeterchallenge aan. Laat iedereen weten dat jij begonnen bent en nodig op de valreep nog je beste vriendinnen uit

Probeer bij elke maaltijd iets van groente er los bij te eten
Vult de maaltijd niet voldoende? Neem er dan ook extra groente bij
Een extra eitje of handje noten vullen ook goed